1 דקות קריאה
מדריך סטטיסטיקה למשחק הצ'אנס

הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון קלף אחד (צ'אנס 1)  הוא  1 ל 8
הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון שני קלפים (צ’אנס 2) הוא 1 ל-64.
הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון שלושה קלפים (צ’אנס 3) הוא 1 ל-512
הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון את כל ארבעת הקלפים ( צ'אנס 4 / רב צ'אנס) הוא 1 ל 4096   החישוב הוא בכפולות של 8
 8 קלפים  כפול 8 = 64 כפול 8 = 512 כפול 8 = 4069
יחד עם זאת ישנם כלים לצמצם את הניחוש בעזרת אתר מפעל הפיס.  

ישנה רשימה של צירופים אשר לא יצאו מספר הגרלות גדול יותר מה שמגדיל להן את הסיכוי סטטיסטית לצאת בטווח זמן מהיר יותר מאשר צירופים אחרים. לדוגמה הצירוף  אס עלה – ו תשע תלתן
  ,לא יצא כבר 321 הגרלות  מה שהופך אותו לחם יותר משאר הצירופים.

לעומת זאת הצירוף  7 לב ו 7 תלתן , לא יצא 253 הגרלות וגם הוא חם ואף אולי חם יותר. איך זה אפשרי? ניתן לבדוק זאת ע"י הצלבת הנתונים גם באתר מפעל הפיס בתמונה הנ"ל וגם באתר צ'אנס – המלצות משחקי הפיס.

ניתן לראות זאת בטבלה אשר ממחישה לנו את הנתונים בצורה ויזואלית טובה יותר.

כאשר מה שאנו רואים בתמונה זה את הצירופים אשר אי הופעתם הגדולה ביותר בצורה בודדת זאת אומרת הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון קלף אחד (צ’אנס 1) הוא 1 ל- 8.

כאשר כל הנתונים מוצגים לנו מול העיניים קל לנו יותר לחבר אותם לצירוף שיכול להיות מאוד שיגיע מהר יותר. ניתן לראות שלמרות שהצירוף אס עלה – תשע תלתן תקוע זמן יותר מאשר 7 לב , 7 תלתן.
דווקא ע"פ טבלת הסטטיסטיקה לו יש סיכוי גדול יותר לצאת בשל כך שהקלפים שלו יחדיו נמצאים כקלפים "חמים" יותר מאשר הצירוף שתקוע זמן רב יותר.

הסיכוי הסטטיסטי לנחש נכון שלושה קלפים (צ’אנס 3) הוא 1 ל-512
ניתן להגדיל את הסיכוי ע"פ מה שקראנו עד כה. מה שאומר שאנחנו מבססים את המשחק למעשה ע"פ צ'אנס 2 , אנחנו בוחרים זוג צירופים אשר ע"פ בדיקה והצלבת הנתונים של המדריך שהצגנו ולמעשה סוגרים את כל האופציות האפשריות , דהיינו כל שמונת הקלפים ובכך למעשה אנחנו סוגרים את השורה. ומצמצמים את הסיכוי הסטטיסטי מ 1 ל 512 , ל 1 64 .

זה נראה כך

כמובן ככל שהסיכוי הסטטיסטי עלה כך גם עולה עלות משלוח הטפסים